جراحی زیبایی زنان

یکی از مواردی که توسط جراح و متخصص زنان انجام می شود، جراحی زیبایی زنان می باشد. این جراحی در ناحیه تناسلی صورت می گیرد و به زیبایی و جوانسازی واژن بانوان کمک می کند. عوامل مختلفی باعث ایجاد مشکلات در این قسمت می شوند . با استفاده از جراحی زیبایی می توان اقدام به رفع آن ها نمود.

عدم زیبایی در ناحیه تناسلی باعث ایجاد مشکلاتی همچون عدم اعتماد بنفس، کاهش میل به برقراری رابطه جنسی و … می شود. جراحی زیبایی زنان دارای انواع مختلفی است. با توجه به نوع مشکلی که برای مراجعه کننده وجود دارد و میزان آن بهترین نوع جراحی انتخاب می شود .

انواع جراحی زیبایی زنان

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یا همان تنگ کردن واژن یک روش جراحی بسیار رایج در زمینه رفع شلی در ناحیه تناسلی بانوان می باشد. این جراحی باعث افزایش میل جنسی در بانوان می شود.

دلایل انجام واژینوپلاستی

شل شدگی و به اصطلاح ایجاد گشادی در ناحیه تناسلی به دلایل مختلفی ایجاد می شود. از جمله :

• رابطه جنسی متعدد
  • زایمان های طبیعی مکرر
  • افزایش سن
  • یبوست مزمن
  • سرفه های شدید و مکرر
  • و …
مراحل واژینوپلاستی

در هنگام انجام این جراحی، پوست های اضافه ایجاد شده در ناحیه واژن برداشته می شود. پوست های قسمت خارجی نیز به دلیل افزایش زیبایی جدا خواهد شد. تنگ کردن واژن با لیزر و یا جراحی قابل انجام می باشد. این عمل جراحی نیاز به بیهوشی نداشته و با بی حسی موضعی قابل انجام است.

انواع روش های تنگ کردن واژن

تنگ کردن وازن با توجه به نظر پزشک با دو روش تنگ کردن با نخ و یا تنگ کردن با لیزر انجام می شود. انتخاب مناسب ترین روش به نظر پزشک بستگی دارد.

زایمان طبیعی بعد از تنگ کردن واژن امکان پذیر است ؟

در گذشته به علت انجام روش های جراحی به منظور تنگ کردن ناحیه تناسلی، یک سری محدودیت در زایمان طبیعی وجود داشت . اما امروزه با روش های نوینی همچون لیزر جهت تنگ کردن واژن این مشکل و محدودیت دیگر وجود ندارد.

دوره نقاهت جراحی تنگ کردن واژن

حدود دو هفته نیاز به مراقبت می باشد. به منظور کاهش درد ممکن است پزشک شما مسکن تجویز کند، بهتر است در زمان های اعلام شده مصرف کنید.

لابیاپلاستی

یکی از شیوه های نوین در رفع مشکلات موجود در قسمت لابیاها، انجام لابیاپلاستی می باشد. بانوانی که به دلایل مختلفی از لابیاهای خود راضی نمی باشند، می توانند از این روش به منظور رفع مشکل خود استفاده نمایند. این جراحی تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد . گاه فرد نیاز به انجام جراحی در اتاق عمل دارد . این مورد برای افرادی مناسب است که از لابیاهای بسیار ضخیم و بزرگی برخوردار هستند. گاهی نیز با تشخیص پزشک، لابیاپلاستی با لیزر انجام می شود . برای افرادی که مشکلات خفیفی دارند این روش توصیه می شود.

این جراحی به دلیل داشتن نتیجه بسیار عالی مورد توجه بانوان قرار  گرفته و روزانه تعدا زیادی از بانوان به انجام این جراحی می پردازند .

مشکلات موجود در لابیاها
  • عدم قرینگی در آن ها
  • افتادگی لابیاها
  • بزرگی در لابیاها
  • دلایل ایجاد مشکل در لابیاها
  • افزایش سن
  • مشکلات ژنتیکی و ارثی
  • زایمان طبیعی
  • افزایش وزن
  • تغییرات هورمونی
نکات مهم بعد از انجام لابیاپلاستی

بهتر است بین ۴ الی ۶ هفته از داشتن رابطه جنسی خودداری نمایید. جهت کاهش درد از مسکن استفاده کنید . بهتر است از غذاهای ادویه دار بپرهیزید. برای کاهش التهاب و تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید . در صورت حساسیت دارویی به پزشک خود قبل از انجام این جراحی اطلاع دهید. سایر نکات ذکر شده توسط جراح زیبایی واژن خود را به دقت رعایت نمایید.

تزریق فیلر به واژن

یکی از روش های مناسب جهت افزایش میل جنسی، استفاده از تزریق فیلر به واژن می باشد. این روش علاوه بر اینکه باعث جوانسازی واژن می شود، خشکی واژن را نیز درمان می کند. زیرا هیالورونیک اسید مورد استفاده دز تزریق فیلر باعث افزایش جذب آب می شود. در این روش از برش و بخیه استفاده نمی شود، دوره نقاهت بسیار کمی دارد و فرد سریعا قادر به انجام کارهای خود خواهد بود.

سفید کردن واژن

یکی دیگر از روش های زیبایی ناحیه تناسلی انجام سفید کردن واژن می باشد . در این روش از لیزر استفاده می شود و تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد . با استفاده از سفید کردن با لیزر علاوه بر ناحیه تناسلی می توان کشاله ران را سفید نمود.

تعداد جلسات انجام سفید کردن واژن

در جلسه مشاوره بعد از معاینه شما پزشک به شما اطلاع می هد که چند جلسه سفید کردن نیاز دارید. اصولا سفید کردن بین ۳ الی ۵ جلسه می باشد.

علل ایجاد تیرگی در ناحیه تناسلی و کشاله ران

مشکلات بسیاری برای ایجاد تیرگی در ناحیه تناسلی وجود دارد. برخی از این موارد شامل:

• استفاده از لباس های تنگ
  • مشکلات ژنتیکی
  • افزایش وزن
  • استفاده از شیو کردن با تیغ و ژیلت
انواع روش های سفید کردن واژن

سفید کردن واژن با استفاده کرم های موضعی، سفید کردن واژن با استفاده از مزوتراپی، سفید کردن واژن با لیرز از روش های بسیار مناسب می باشد که بیشترین  نتیجه را سفید کردن واژن با لیزر به همراه دارد.

لیزر جهت سفید کردن ناحیه تناسلی بسیار مناسب می باشد. این روش بدون درد و در مدت زمان بسیار کوتاه منجر به سفیدی قابل توجهی در ناحیه تناسلی و کشاله ران می شود.

جراحی پرینورافی

این جراحی بعد از زایمان طبیعی اصولا مراجعه کنندگان بسیاری دارد . زیرا به رفع شل شدگی و افتادگی واژن کمک بسیاری می کند. با استفاده از این ناحیه می توان شلی و گشادی ناحیه تناسلی را رفع نمود.

مزایای جراحی زیبایی بانوان

• عدم وجود درد
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • نتایج رضایت بخش بالای ۹۰ درصد
  • افزایش اعتماد بنفس
  • افزایش میل جنسی
  • افزایش رطوبت در واژن و رفع خشکی واژن
  • افزایش کلاژن سازی
  • رفع افتادگی واژن
  • رفع بی اختیاری ادرار
  • سفید شدن و افزایش زیبایی در ناحیه تناسلی
  • افزایش حجم لابیاها

آمادگی های قبل از جراحی زیبایی زنان

برای انجام این آزمایش اصولا نیاز به آمادگی خاصی نمی باشد. اما پزشک گاهی به بررسی عفونت در بانوان می پردازد. همچنین تست پاپ اسمیر جهت بررسی دقیق تر انجام می شود.

به بانوان گرامی توصیه می شود قبل از مراجعه برای جراحی زیبایی واژن استحمام نموده و بهداشت فردی را رعایت نمایند.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی واژن

ایجاد درد در ناحیه تناسلی ممکن است بعد از این جراحی وجود داشته باشد، بنابراین مسکن های تجویز شده توسط پزشک خود را مصرف کنید.

تا سه روز اول از لباس های راحتی استفاده کنید.

تا چند هفته ( با توجه به نظر پزشک ) از برقراری رابطه جنسی خودداری نمایید.

از انجام فعالیت های وزرشی و همچنین بلندکردن وسایل سنگین خودداری نمایید.

دلایل انجام جراحی زیبایی بانوان

• دلایلی که بانوان اقدام به انجام جراحی زیبایی می کنند عبارتند از :
  • رفع مشکلات در شکل ظاهری خود
  • رفع درد در برقراری رابطه جنسی
  • افزایش تحریک جنسی در هنگام برقراری رابطه جنسی
  • افزایش میل جنسی

سوالات متداول در زمینه جراحی زیبایی زنان

آیا انجام جراحی زیبایی زنان درد آور است ؟

خیر، این جراحی با بی حسی موضعی صورت می گیرد و بعد از انجام آن از دارو استفاده می شود جهت رفع درد اندکی که وجود دارد. بانوان به دلیل وجود درد در این جراحی نگران نباشند.

چرا زنان تمایل به انجام جراحی زیبایی واژن دارند؟

با توجه به افزایش آمار در زمینه جراحی زیبایی زنان، اصولا بانوان به دلیل عدم رضایت از فرم ظاهری در ناحیه تناسلی خود اقدام به انجام این جراحی می نمایند. گاهی نیز این مشکل باعث مشکلات در هنگام ورزش کردن و یا حتی لباس پوشیدن برای بانوان می شود. گاهی نیز مشکلاتی در زمینه رسیدن به ارگاسم آن ها ایجاد می کند. بنابراین انجام برخی از جراحی زیبایی زنان کمک بزرگی جهت افزایش اعتماد بنفس و بهتر شدن ارگاسم آن ها دارد.

آیا دختران باکره هم می توانند جراحی زیبایی واژن انجام دهند؟

بله انجام لابیاپلاستی و سفید کردن وازن هیچگونه مشکلی برای بکارت دختران وارد نمی کند . بنابراین در صورت وجود مشکل به منظور معاینه می توانند به یک متخصص زنان مراجعه نمایند.

سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی زنان چه زمانی است؟

این جراحی یکی از جراحی هخای سرپایی و بسیار راحت می باشد که عارضه ای ندارد. افراد زیادی در سنین مختلف برای انجام این جراحی مراجعه می کنند. شایان ذکر است که انجام این جراحی بالای ۲۰ سال صورت می گیرد و تا ۵۰ سالگی نیز می توان استفاده نمود . قبل و بعد از این سن توصیه نمی شود. قبل از ۲۰ سالگی ممکن الست بلوغ و رشد کامل در این قسمت رخ نداده باشد بنابراین تا ۲۰ سالگی بهتر است صبر نمایید.

چه زمانی بعد از زایمان بهتر است لابیاپلاستی صورت گیرد؟

بسیاری از مراجعه کنندگان از دکتر مهرنامی در زمینه انجام جراحی زیبایی واژن به ویژه لابیاپلاستی بلافاصله بعد از زایمان می پرسند که آیا امکان پذیر است یا خیر و یا بهترین زمان انجام این جراحی ها چه زمانی است . بهتر است به دلیل خونریزی و درد ناشی از زایمان جزاحی زیبایی را تا دو ماه به تاخیر بیاندازید.

امکان انجام جراحی زیبایی زنان در هنگام بارداری وجود دارد؟

توصیه می شود این جراحی در طی دوران بارداری صورت نگیرد . زیرا در هنگام بارداری به دلیل تغییر هورمون های ایجاد شده، باعث ایجاد تغییر در لابیاها می شود و به همین علت است که بعد از زایمان و برگشت به حالت اولیه از این جراحی استفاده نمایید.

آیا برای انجام جراحی زیبایی نیاز به همراه می باشد؟

بسیاری از افراد که به منظور انجام یکی از روش های جراحی زیبایی مراجعه می کنند تنها بوده به ویژه اگر نیاز به جراحی نباشد و با لیزر درمان شود بعد از ۳۰ دقیقه بدون مشکل مطب را ترک می نمایند . اما توصیه می شود در هنگام مراجعه یک همراه با خود داشته باشند تا منزل آن ها را همراهی نمایند.

هزینه جراحی زیبایی

با توجه به نوع مشکل و انتخاب روش مناسب برای جراحی زیبایی، دستمزد جراح و … هزینه انجام این جراحی برای شما تعیین می گردد. بعد از معاینه در جسله مشاوره می توانید هزینه کامل و یا تعداد جلسات مورد نظر را به طور دقیق از پزشک خود جویا شوید.

انتخاب جراح خوب برای انجام جراحی زیبایی زنان

اولین و مهم ترین نکته ای که در هنگام انجام جراحی زیبایی واژن باید به آن دقت کنید، انتخاب بهترین جراح و متخصص زنان و زایمان هم در زمینه مشاوره و هم برای انجام این جراحی می باشد. هر چه مهارت در پزشک بیشتر باشد و تعداد جراحی های زیادی انجام داده باشد، در نتیجه این جراحی تاثیر می گذارد. بنابراین باید بیشترین دقت را در انتخاب پزشک خود داشته باشید تا بهترین مشاوره و خدمات به شما ارائه شود.

دکتر افسانه مهرنامی با به کار گیری جدیدترین روش های روز دنیا و استفاده از بهترین دستگاه ها اقدام به انجام جراحی زیبایی واژن می نماید.

عوارض جراحی زیبایی واژن

این جراحی به دلیل ریسک و عوارض کمی که به همراه دارد، مورد توجه مردم واقع شده. اگر توسط یک جراح و متخصص زنان با تجربه انجام شود، عوارض ناشی از این جراحی بسیار کم می شود . مهارت پزشک یکی از مهم ترین نکات در انجام جراحی زیبایی به شمار می آید.

به منظور پیشگیری از عفونت ممکن است به شما آنتی بیوتیک تجویز شود .

در صورتی که درد و تورم بعد از چند روز همچنان برای شما وجود داشته باشد بهتر است با پزشک هخود در میان بگذارید.

دکتر مهرنامی با در اختیار گذاشتن تلفن شخصی خود به مراجعه کنندگان در هر زمان پاسخگو سوالات شما خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره از دکتر افسانه مهرنامی با شماره ۶۶۹۳۳۹۰۶ تماس حاصل نمایید.

پیج اینستاگرام دکتر افسانه مهرنامی

نتیجه گیری

یکی از جراحی های پر طرفدار در بین بانوان، انجام جراحی زیبایی در ناحیه تناسلی است . برخی از این جراحی ها شامل لابیاپلاستی، واژینوپلاستی، پرینورافی، سفید کردن واژن و … می باشد. هر کدام از مشکلات در این ناحیه با یکی از روش های ذکر شده برطرف می شود. انتخاب پزشک خوب در نتیجه جراحی تاثیر بسیار زیادی دارد. در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید.

سایر مطالب

لابیاپلاستی