پرینورافی

بانوانی که به دلیل شلی ناحیه پرینه از برقراری رابطه جنسی خود لذت نمی برند و اعتماد به نفس لازم را برای برقراری یک ارتباط خوب ندارند . پرینه یا میان دوراه دقیقا قسمتی از بدن در میان حفره ورودی واژن تا حفره ورودی مقعد قرار دارد . در صورتی که تمایل به رفع شلی پرینه داشته باشیم عمل پرینورافی بهترین گزینه درمانی به شمار می آید .

پرینورافی

علل شل شدن پرینه

علل متعددی می تواند موجب شل شدن ناحیه پرینه شود که عبارت است از : بارداری های متعدد، افزایش سن، افزایش وزن و بیماری های زمینه ای می باشد .

نکات مهم عمل پرینورافی

عمل پرینورافی در اتاق عمل تحت بیهوشی و بی حسی موضعی قابل انجام است . طول زمان عمل طولانی نخواهد بود و نگران کننده نیست و تقریبا حدود سی تا شصت دقیقه به طول می انجامد .

برخی از افراد تمایل دارند جراحی همزمان انجام دهند، که در این مواقع هیچ گونه منعی برای این افراد وجود ندارد و فرد در صورت تمایل می تواند عمل پرینورافی را با عمل واژینوپلاستی به صورت همزمان انجام دهد .

عمل پرینورافی باید حتما توسط جراح و متخصص زنان ماهر انجام گردد . جراح باید فردی باشد که به آناتومی ناحیه دستگاه تناسلی آشنایی و آگاهی کامل را داشته باشد و تکنیک های جراحی را به خوبی بشناسد . اگر عمل توسط جراحی که ماهر نیست انجام گردد ممکن است میزان تنگی واژن بیش از حد باشد و انجام دخول با مشکل مواجه شود و حتی در مواردی مقاربت دردناک اتفاق افتد .

دکتر افسانه مهرنامی جراح زیبایی زنان با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. جهت مشاوره با جراح زیبایی زنان خوب در تهران می توانید با شماره های ۶۶۹۳۳۹۰۶ – ۶۶۹۳۳۸۶۹ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر افسانه مهرنامی مراجعه کنید .

ماندگاری عمل پرینورافی

در ابتدا باید به چند نکته دقت و توجه کافی داشته باشید و مطمئن شوید که دیگر قصد بارداری مجدد را ندارید زیرا بارداری و زایمان مجدد سبب می شود تا وضعیت همانند قبل از جراحی شود . افزایش یا کاهش وزن و بسیاری از موارد دیگر می تواند بر روی نتیجه جراحی تاثیر بگذارد . نباید انتظار داشته باشید در دراز مدت تنگی که ایجاد شده حفظ شود زیرا مدت ماندگاری این جراحی بسته به رعایت مراقبت های بعد از عمل می باشد .

مراقبت های بعد از عمل پرینورافی

پس از جراحی هیچ گونه فشاری نباید بر روی ناحیه جراحی شده وارد گردد و در صورت نیاز از ملین ها استفاده نماید تا حالت یبوست وجود نداشته باشد .

به منظور پیشگیری از عفونت و کاهش درد از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد درد استفاده می شود .

پس از جراحی پرینورافی بهتر است پس از ۵ – ۶ هفته برقراری رابطه جنسی داشته باشید .

کلام آخر

فرد بعد از گذشت دو هفته باید به جراح زیبایی زنان به منظور معاینه و بررسی های لازم مراجعه نمایید . در صورتی که در طول این دو هفته خونریزی و درد غیر طبیعی، تب و لرز، فشار به مقعد و کبودی وسیع داشته باشید بهتر است بدون اتلاف وقت به پزشک خود مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح زیبایی زنان در تهران مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
دکتر افسانه مهرنامی

دکتر افسانه مهرنامی بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان و نازایی - فارغ التحصیل ازدانشکده علوم پزشکی ایران

13 + سه =

Call Now Buttonتماس با پزشک